loading...
گیمز سیتی | متفاوت ترین وب سایت بازی در ایران
مدیر سایت بازدید : 537 جمعه 12 مهر 1392 نظرات (0)

فارغ از تمام ویژگی های خاصی كه سال 2013 و 2014 را نسبت به سال های گذشته در عرصه بازی های کامپیوتری متفاوت می كنند، عرضه نسخه های جدید یك سری از بهترین عناوین اتومبیل رانی برای علاقه مندان به شبیه سازهای رانندگی، نوید یك سال بسیار پربار و مملو از تجربه های دل انگیز را می دهد. عناوینی كه برای نسل حاضر و آینده در نظر گرفته شده اند و قرار است طی یكی دو سال آینده راهی بازار شوند. اكنون نگاهی اجمالی بر مهمترین آن ها می اندازیم.

                                                              Forza Motorsport 5

مقدمه چینی در رابطه با نسخه های جدید سری Forza مصداق همان ضرب المثل معروف است که می گوید: "چیزی که عیان است، چه حاجت به بیان است." اكنون جدیدترین نسخه از این مجموعه، یكی از مورد توجه ترین عناوین نسل بعدی، هم برای علاقه مندان به Xbox One و هم برای دوستداران این سبك لقب گرفته است. همانطور كه می دانید، به دلیل وجود برخی محدودیت های دست و پا گیر تعریف شده برای ساخت شبیه سازهای رانندگی، كمتر سازنده ای پیدا می شود كه به فكر ایجاد نوآوری باشد و اكثراً به دنبال حفظ داشته های خود هستند.

در این بین، استودیوی Turn 10 همواره به دنبال خلاقیت و ایجاد تغییرات بنیادین در ساخت نسخه های جدید FM‌ بوده و اینطور كه به نظر می رسد، اكثر خواسته های آنان، در نسل بعد و با عرضه FM5 به حقیقت خواهند پیوست. از آنجایی كه این عنوان از اهمیت بسیار بالایی برای Microsoft برخوردار است، تمام عوامل دست به دست هم داده اند تا با استفاده از قدرت بالای Xbox One یكی از برترین شبیه سازهای رانندگی تاریخ در ابتدای نسل هشتم منتشر و راهی بازار شود. با استناد بر نمایش های خیره كننده FM5 كه همگی با وضوح تصویر Full HD و سرعت فریم 60 با گرافیكی درخور به تصویر كشیده شده اند، تقریباً جای هیچگونه حرف و حدیثی باقی نمی ماند كه این عنوان یكی از اولین گزینه های پیش رو برای علاقه مندان سبك شبیه ساز مسابقات رانندگی در سال 2013 خواهد بود.

                                                                        Drive Club

در حالیكه Microsoft به وسیله FM5 با تمام قدرت راهی جاده های نسل بعد شده، Sony علاوه بر رقیب تراشی برای این عنوان، نیم نگاهی هم به نسل هفتم دارد. DriveClub كه نوك پیكان خود را به سمت FM5 نشانه رفته، اصلی ترین رقیب او و برگ برنده Sony در این سبك برای نسل آینده محسوب می شود. البته این بازی یك شبیه ساز اتومبیل رانی خالص محسوب نمی شود و گیم پلی آن چیزی بین عناوین شبیه ساز و Arcade است كه با توجه به سابقه Evolution Studios كه عنوانی همچون MotorStorm را در پرونده دارد و همچنین انحصاری بودن آن برای PS4، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

این، بدان معنا است كه قرار نیست با محدودیت های شبیه سازی یا آرمان گرایی های عناوین Arcade طرف باشید و تجربه ای ما بین این دو حاصل خواهد شد. از نظر بصری هم با یك اثر خوب طرف هستیم، اما از آنجایی كه بازی مراحل ابتدایی ساخت خود را دنبال می كند، همچنان می توان به آینده آن امیدوار بود و به نظر می رسد که هر چه به مراحل پایانی ساخت بازی و نمایش های بعدی DC نزدیك شویم، پیشرفت را احساس خواهیم كرد. با توجه به آنكه چیز زیادی به عرضه PS4‌ باقی نمانده، باید دید که در نهایت حاصل كار به چه شكل خواهد بود.

                                                               Need For Speed:Rivals

قطعاً نسل هفتم، یكی از بدترین دوره ها برای علاقه مندان به سری ریشه دار و محبوب Need for Speed محسوب می شود. دلیل اصلی آن هم، عرضه 11 نسخه عمدتاً درجه دو و نه چندان قابل قبولی است كه با بی میلی و عدم توجه كارشناسان و طرفداران قدیمی مواجه شده اند. در حالیكه این سری در سال های گذشته انواع و اقسام سازندگان و سبك های اتومبیل رانی را تجربه كرده، هنوز نتوانسته به آن جایگاهی برسد كه درخور آن باشد. با آنكه Most Wanted یك عنوان Arcade خوب بود، چندان نام و نشان این سری را حفظ نكرده بود و قدری بیگانه جلوه می كرد.

اكنون تمامی این ناامیدی ها با صحبت درباره جدیدترین نسخه در این سری، یعنی Rivals كمی كاهش می یابد. اولین نكته قابل توجه Rivals، وجه تشابه آن با Hot Pursuit است كه با ارتقاء همه ویژگی های گذشته، همچنان دو سبك رانندگی میان رانندگان و پلیس را به تصویر می كشد. برخی از عناصر كلیدی MW نیز به چشم می خورند. به نوعی، می توان گفت که با عصاره ای از تمام نسخه های نسبتاً موفق این سری در نسل هفتم طرف هستیم و با در نظر گرفتن برخی جزئیات جدید همچون بازگشت Ferrari‌ به این مجموعه و اضافه شدن مكانیزم های جدیدی به گیم پلی، Rivals به یكی از گزینه های مورد توجه برای هر دو نسل تبدیل شده است.

                                                                   Gran Turismo 6

انتقاداتی كه به GT5‌ شده بود، باعث شد تا Polyphony Digital نسخه ششم را با طیف عظیمی از تغییرات مثبت و قابل توجه، بخصوص در زمینه گرافیكی طراحی كند. در حالیكه مجموعه Forza هیچگونه نماینده ای برای نسل هفتم ندارد، چشم امید بسیاری از علاقه مندان به قطب دیگر شبیه سازهای رانندگی یعنی GT بسته شده است. در رابطه با GT6 باید همه تغییرات صورت گرفته را مثبت ارزیابی كرد. چه طراحی مجدد منوی بازی باشد و چه تغییراتی كه در موتور گرافیكی بازی اعمال شده است. یعنی دیگر خبری از وقت گذرانی های بی دلیل در منوهای پیچیده نخواهد بود و ساختار و فیزیك اتومبیل ها نیز بسیار بهتر شده است.

سیستم صدا برداری بازی نیز معقول تر به نظر می رسد و صداهای با كیفیت تری شنیده می شوند. گرافیك بازی نیز بسیار زیبا و چشم نواز است و از جهاتی حتی از عنوان نسل بعدی سونی یعنی DC‌ پیشی می گیرد. همچنین تعداد اتومبیل های موجود در این نسخه در ابتدا چیزی حدود 1200 عدد در نظر گرفته شده كه این مقدار با عرضه بسته های اضافه ای كه پس از انتشار بازی منتشر می شوند، بسیار بیشتر خواهد شد. در رابطه با مسیرهای بازی نیز همچنان با همان مقدار كمی و كیفی مناسب گذشته با مقیاس بزرگتری مواجه خواهیم بود. بطور كلی، حتی با وجود DC همچنان اكثر توجهات به سمت GT6 جلب شده كه خبر انتشار آن روی PS3 یكی از برترین اخبار انتهای نسل محسوب می شود.

                                                                     Project Cars

یكی دیگر از عناوین مهم پیش رو كه بسیاری از كسانی كه از تجربه سری بازی های Forza و GT محروم بوده اند، امید زیادی به آن دارند. Project CARS كه توسط استودیوی Slightly Mad با بهره گیری از موتور قدرتمند Madness در حال ساخت است، در اوج زیبایی و خلاقیت طراحی شده و بیش از هر چیز، جنبه های بصری آن است كه بسیار مورد توجه قرار می گیرد. تا كنون تریلر و تصاویر بسیاری از بازی منتشر شده كه هر بار سطح انتظارات را نسبت به گذشته بالاتر برده اند. این عنوان، علیرغم انتشار برای سخت افزارهای نسل هفتمی، حرف های بسیاری برای گفتن دارد و از نظر گرافیكی می تواند با عناوین نسل بعدی رقابت كند. در رابطه با گیم پلی نیز به نظر می رسد که به یك تجربه ناب دیگر در سبك مسابقهای طرف هستیم كه می تواند به نامی جاودانه در این سبك تبدیل شود. این بازی در ابتدای سال آینده میلادی برای PC عرضه خواهد شد.

                                                                       The Crew

این روزها كه اكثر سازندگان، عناوین اتومبیل رانی خود را در جاده های نسل هشتمی می رانند، تنها جای Ubisoft خالی بود كه اینبار با عنوان دیگری به غیر از Driver وارد این رقابت شود. The Crew عنوان جدید این شركت است كه توسط سازندگان سابق Test Drive در قالب استودیوی Ivory Tower ساخته می شود. در حالیكه شایعات محكمی مبنی بر وجود چنین بازی ای قبل از كنفرانس E3 2013 این کمپانی به گوش می رسید، در نهایت TC‌ رسماً معرفی شد و سبك و سیاق جدیدی در این سبك از بازی ها را در معرض دید همگان گذاشت.

این عنوان كه در شاخه مسابقات زمینی قرار می گیرد، با دیگر عناوین نامبرده شده، تفاوت هایی دارد كه هم می توانند مورد استقبال قرار بگیرند و یا حتی باعث شكست این اثر جدید شوند. TC از نظر گرافیكی مناسب است، اما در سطح و اندازه های سایر رقبای نسل بعدی به نظر نمی رسد. گیم پلی این بازی نیز تركیبی از آخرین نسخه های NfS و حتی TD است، اما همه چیز در ابعاد گسترده تری صورت گرفته اند. به هر حال، سابقه گروه سازنده بازی بسیار درخشان است و با مد نظر قرار دادن نمایش های آن در E3 2013 می توان گفت که با یك اتومبیل رانی فانتزی شایسته طرف هستیم كه برای پلتفرم های بعدی در نظر گرفته شده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 134
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 61
  • آی پی دیروز : 51
  • بازدید امروز : 130
  • باردید دیروز : 67
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 267
  • بازدید ماه : 3,112
  • بازدید سال : 18,024
  • بازدید کلی : 250,694
  • کدهای اختصاصی

    قالب وبلاگ

    ابزار لودینگ وبلاگ

    |

    ابزارهای وبلاگ نویسی